Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Oktober 21, 2009

1Malaysia | Nizar News



Budak budak berketurunan India datang rumah mak ayah gua siang tadi. Mereka datang beraya.

Nak suruh balik tak kena, nak suruh masuk pun tak kena. Inikan negara 1Malaysia.


Cilakak tak pasal pasal keluarga gua terlibat dalam perayaan Deepavali secara 'hand's on'.Mental tak bersedia. Salah kami juga, hal hal 1Malaysia sapa suruh tak ambik berat.


"Makcik ini 1Malaysia la makcik..kami raya, makcik pun raya la" - salah sorang brader berhujah.


Kalau ikut konsep 1Malaysia, memang boleh pakai juga kepala otak brader berkenaan.


"Ok..lu orang masuk..apa apa hal kita cerita kat dalam" - Ibu gua bertindak menjadi tekong keluarga.


Masukla tiga orang budak India sekolah rendah Methodist. Tiga tiga budak lelaki.Gua saspek umur mereka dalam darjah lima atau darjah enam.


Nak jamu tart jem, macam tak kena tema.Inikan Deepavali, bukan Aildilfitri.
Nak jamu maruku, macam tak kena juga. Mana ada kami beli maruku??.


Maknanya, gua kena berfikir untuk jamu makanan yang syarat dia adalah 1Malaysia.


Gua pegi lari kedai Chong dekat bawah:


"Bagi Maggie kari tiga bungkus!".


****
****
****

p/s: Lepas rumah gua, budak budak tu pergi pula rumah nyonya Memei sebelah rumah mak bapak gua.Belum sempat bagi hujah, semua semua kena halau dengan nyonya Memei. Nyonya Memei memang haram tak paham konsep 1Malaysia. Malas gua nak terangkan kat dia.

fdausamad


Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive