Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Januari 04, 2009

DIARI SEORANG JANDA



Seorang janda bernama Farah Zarina (bukan nama sebenar) sedang menikmati percutiannya dalam sebuah kapal persiaran. Dia sangat mengagumi kemewahan kapal tersebut. Ini adalah pertama kali dia melihat kapal seperti itu. Sebagai kenangan percutiannya, dia menulis apa yang berlaku di dalam diarinya.


28 Disember:
Aku bangga kerana dapat bercuti di kapal semewah ini. Akan ku ceritakan kepada semua temanku. Sayangnya aku belum mengenali kapten kapal ini. Mungkin dia sangat tampan dan gagah seperti kapal ini. Jika benar, maka akan semakin menariklah ceritaku dan temanku pasti akan cemburu.

29 Disember:
Hari yang bertuah. Aku berkenalan dengan kapten kapal dan ternyata dugaan ku benar..dia sangat gagah dan tampan. Aaah, beruntungnya aku.

30 Disember:
Tanpa ku duga kapten kapal mempelawa ku makan malam dan..ah..dia juga sempat memuji kecantikan ku. Aku bangga.

31 Disember:
Dia mempelawa ku untuk makan malam lagi dengannya. Kapten itu ternyata 'nakal' juga. Dia mula berani mengajak ku 'bersamanya' dan menunggu jawapan ku esok.

1 Januari:
Dia menagih janji. Dia malah mengancam akan menenggelamkan kapal beserta 1200 penumpangnya sekiranya aku menolak untuk 'bersamanya'.

2 Januari:
Pagi yang cerah. Aku merenung kapten kapal yang berbaring lesu disebelah ku. Aku berbangga kerana berjaya menyelamatkan nyawa 1200 penumpang kapal persiaran ini.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive